tisdag 30 augusti 2011

En födelsedag att minnas...

Idag fyller jag år! Inte så speciellt egentligen, det blir ju inte det längre. Jag ser mer fram emot Ellas födelsedag än min egen eftersom hon tycker att det är så STORT!

Det kan vara väldigt svårt att minnas konkreta saker kring Livia, men idag är det inte svårt men smärtsamt! Jag minns väl min födelsedag förra året. Jag minns att både Livias farmor och mormor gjorde henne i ordning inför att resten av gästerna skulle komma. Jag minns hur de funderade på om bodyn skulle vara knäppt utanpå eller innanför hennes strumpbyxor. Jag minnas att hon hade på sig den blå känningen som hon fick av pappa efter att han varit utomland och hur söt hon var. Jag minns att jag var så stressad att jag inte ens själv hann att klä Livia, VARFÖR undrar jag???! Vad kunde vara viktigare än att vara med min Livia?? Men inte visste jag då att hon bara skulle leva knappt två månader till!!

Jag saknar dig så min lilla flicka!! Det märktes så tydligt idag att det fattades en tjej som kom och grattade min idag när jag kom hem från mitt jobb!!! Älskar dig så!!! För evigt!

3 kommentarer:

Jenny sa...

Grattis! Hoppas du fick en bra dag, trots att en viktig person saknades.

Emma sa...

Ett stort grattis i efterskott. Jag förstår din smärta, och önskar att jag kunde ge dig en riktig kram för att visa min omtanke. Sköt om dig! Kram

Anonym sa...

Hoppas du hade en fin dag igår Hannah, även om den väckte minnen som gjorde ont att tänka på. Tänk så annorlunda man skulle agerat många gånger om man vetat vad som väntade... Ibland är det nog bäst att inget veta, men samtidigt är det nyttigt att stanna upp ibland och uppskatta det vi har, just för att vi inget vet om morgondagen. Även om du nu mår dåligt för att du la din tid på annat än Livia just då så är jag säker på att farmor och mormor uppskattade den där stunden med fina Livia.
Önskar så att hon fått vara där hos dig igår och ge dig en stor grattiskram.
Tänker på er! Kramar från Ingrid