fredag 22 juli 2011

Igår kväll tog min farfar sitt sista andetag

Är så mycket som jag vill skriva men det är så svårt att sätta ord som gör en gammal person rättvis, en person som funnits där hela mitt liv. Vad man än skriver så blir det inte rättvist eller tillräckligt. Men igår drog min farfar sitt sista andetag. Jag är tacksam att han slapp att lida längre och jag är samtidigt också tacksam för att han trots allt stannade här så länge som han gjorde och orkade genomlida den tid som han gjorde. Just för att hans tre fina barn skulle få tid att vänja sig vid att deras fina far som de spenderat så mycket tid tillsammans med inte skulle leva så länge till. 

Vi har varit på semester, jag, mannen och dottern tillsammans med just min pappa. Så vi var där när pappa fick samtalet och vi har hunnit prata massor om det som hänt, vilket känns jätteskönt! Nu hoppas jag att det kommer att bli ett fint sista farväl och att vi kan hålla farfar levande i minnet!


Tack farfar för den tid som vi fick och vila i frid! 

9 kommentarer:

Ingrid sa...

Jag beklagar sorgen Hannah :-( Ta hand om varandra. Stor kram

Ulrika sa...

Beklagar sorgen Hannah. Stor Kram.

Sussie sa...

Ni finns alla i mina tankar. Beklagar sorgen. Kramar

Anna sa...

Jag beklagar sorgen Hannah, det är hemskt att förlora de man älskar & står nära, kram!

Tea sa...

Så sorgligt Hannah. Saknad och sorg nu igen. En härlig prick har de i alla fall fått på "andra sidan"... Skickar en stor kram

nenna sa...

Beklagar sorgen Hannah!

Annica sa...

Känner att jag missat något, beklagar verkligen att det slutade så..tänker på dig..kram

Vocalissa sa...

Vill skicka dig en stor, varm kram. Beklagar verkligen sorgen.

Emma sa...

En stor varm kram till dig. Hoppas att det sista avskedet blev vackert, och om det inte har varit än hoppas jag blir vackert.