onsdag 1 februari 2012

Pissdålig i kroppen

Usch, jag är så dålig i kroppen. Reumatism kan vara en djävulsk sjukdom och just nu är det så besvärlig. Jag vet att jag är världens bästa skådespelare och att de flesta inte förstår hur ont jag har eller vilken svår reumatism jag har. Det är ju inte så bra att vara en bra skådespelare för då kommer ju omgivningen utanför de allra närmsta aldrig att förstå, men det är just där skon klämmer. Jag vill inte till exempel bli sjukskriven för jag vill vara som alla andra, jag vill vara lika duktig på mitt jobb och inte missa chanser för att jag så ofta är sjuk. Jag vill helst inte klaga för jag vill inte vara den där "klagiga". Så många kompisrelationer som har förändrats sedan jag blev sjuk, så många som inte fattar att jag inte orkar/kan hänga med på allt!!

Nästa vecka är jag ledig och då ska jag verkligen försöka att vila kroppen och jag hoppas att den kan tänka sig att ge efter och pigga på sig igen. Om den inte blir så måste jag nog dessvärre lyda läkarna och sjukskiva mig i vart fall några procent. Vila är något av den bästa medicinen, så nu tackar jag för mig och går och drar täcket över huvudet!

1 kommentar:

nenna-b sa...

Å ena sidan förstår jag dig o håller med. Å andra sidan vill jag bara säga att du ska lyda läkarna!

Du känner din kropp bäst och jag hoppas verkligen att du lyssnar på den.

Kram!!