lördag 23 juni 2012

Vattkoppor...

Ella har fått vattkoppor. Känns som det funnits/finns bättre tillfällen att få detta på. Nu är det bara några veckor, tre veckor närmare bestämt till lillan är planerad. Hoppas hon inte tänkt att titta ut tidigare för då har redan min MVC-sköterska förklarat att jag får vara kvar på sjukhuset till Ella inte smittar mer.

Jag är jätterädd för vattkoppar, för en av de vi fått kontakt med efter Livias död dog just när den hade vattkoppor, fruktansvärt!!! Så för säkerhets skull och till Ellas förtjusning så får hon sova i vår säng nu! Skönt ska det bli när det är över, då slipper jag gå och oroa mig för när hon ska få vattkopper, och jag är ju väl medveten om att det är bättre att få när man är liten än stor, så jag ska skratta mig lycklig när detta är över!

Jag skulle jobba min sista vecka på jobbet nästa vecka, har faktiskt några saker som känns väldigt viktiga att fixa färdigt kvar, men nu blir det kruxigt. Jonas och jag får pussla ihop schemat.

Det viktigaste nu är att Ella inte blir jättedålig och att lillan väntar med sin nedkomst.

Inga kommentarer: