torsdag 17 februari 2011

Känns lite bättre...

Igår kändes det lite, lite, lite bättre!! Hoppas att känslan håller i sig. Har varit hos läkaren och lämnat struma-prov också, med tanke på att inte kroppen hänger med mig längre. De kroppsliga "problem" jag har är ju symptom på struma, men jag har bara behövt justera dosen en gång på de tjugo år som jag ätit medicinen, så jag kanske inte ska ha för höga förhoppningar att lösningen är SÅÅÅÅ enkel, men jag hoppas!!!!

Igår var jag på graven, vilket jag i och för sig är nästan varje dag. Men igår blev jag lite extra glad. Min pappa hade gjort en stor islykta hos Livia, och som den lyste!! Kändes som att den lös upp hela kyrkogården, så fint!! Pappa hade gjort lyktan på grund av att vi gjorde flera sådana i fjällen och han tyckte det kändes orättvist att inte Livia också fick en. HAN ÄR SÅ GULLIG MIN "PAPPAFAR"!!!

Idag ska jag till jobbet, hoppas att det kommer att kännas bra! Tror ju att mycket att den oro som jag känner är förknippad med jobbet. Oro inför hur jag kommer att bli bemött och känslan jag har av att de inte tycker att jag "duger till". Sorgligt att jag känner så, men mitt självförtroende har verkligen fått sig en knyck sen Livia dog. Förstår egentligen inte varför men så är det, jag känner mig väldigt ofta otillräcklig, svag, mindre värd och så vidare. Hoppas att dessa känslor också kommer att ge med sig med tiden...

3 kommentarer:

nenna sa...

Hoppas att allt går smidigt i dag.

Tänker på er!

Pia sa...

Jag tror att det kommer att gå bra för dig på jobbet. Jag tror inte att det finns någon som förväntar sig att du ska vara ditt gamla normala jag direkt... Ta inte bara en dag i taget, utan ta en stund i taget! Härligt att höra att det känns bättre just nu och att du gläds åt det. Jag håller tummarna för att svaret och lösningen från doktorn ska vara sååå enkel :)

Annica sa...

hej..Kommer ihåg när jag skulle tillbaks till jobbet,känner igen känslorna du skriver om..
Det är jobbigt att komma tillbaks när man skulle varit hemma så länge,livet skulle sett så annorlunda ut..
Men min erfarenhet av att gå tillbaks till jobbet är att det var bara första dan som var riktigt jobbig,visst det har kommit jobbiga dagar efter den men just första dagen var jobbigast att komma förbi men också viktigast..
Hoppas det går bra för dig..

Gud va fint med en islykta,har också funderat på att göra en sån,så mysigt..

Tänkte försöka förklara hur man gör reaktionsrutor..du får fråga om du inte förstår..

Gå in på Design,där finns det massa olika rutor beroende på vad du har på din blogg..Men gå in på redigera blogginlägg,där finns det så du kan välja vilka reaktioner du vill ha..
Hoppas du hittar annars så ska jag försöka förklara igen:)

Kramar