söndag 10 april 2011

Blåst och reumatism är inte en bra kombination

Usch, vad jobbigt det har varit med all blåst. Jag har varit väldigt friskt i kroppen det senaste året (visst, det finns aldrig en dag som jag är smärtfri) i alla fall i förhållande till hur det varit tidigare! Jag äter inte så starka mediciner just nu, så med tanke på det borde jag vara väldigt dålig!

Blåst har jag alltid reagerat på, men de senaste året har jag även klarat det bra. Men det som varit de sista dagarna kan man ju knappt kalla blåst. Och usch som jag har mått!! Som tur var hade jag tagit ledigt från jobbet både i fredags och ska även vara ledig imorgon, anledningen till det är att jag har min sista tenta imorgon (TJOHOOO, det trodde jag aldrig att jag skulle fixa i höstas när allt med Livia hände!). Så jag skulle såklart studera massor mina lediga dagar var planen. Men i fredags var jag nerbäddad så gott som hela dagen, det enda jag egentligen gjorde var att skjutsa Ella till dagis och det var sååååå jobbigt, jag hade så ont!! Igår var det lite bättre, jag kunde i vart fall gå nästan normalt och jag var inte alls lika trött som i fredags.

Nu har det slutat blåsa och kroppen håller på att återhämta sig, skönt!! När jag vaknade i morses och det kändes rätt ok (svårt att förstå att när jag har så ont så är det tyngre att lyfta täcket för att vända sig i sängen än vad vikter på ett gym är när man är frisk!!) blev jag sååååå lycklig! Konstigt att en sjukdom också kan föra med sig så mycket lycka, jag har verkligen lärt mig att värdesätta när jag är frisk och kroppen är med mig!! När jag vaknar och mår bra i kroppen, är det första jag gör att tackar min lyckliga stjärna för att det är en sån dag idag!!!

Jag har faktiskt kunna studera, fast kanske inte så effektivt som i vanliga fall, men det ska tas igen idag och jag tror säkert att det kommer att gå bra på tentan ändå!!!

4 kommentarer:

Sussie sa...

Att ha en kronisk smärta är något som få får uppleva och få behöver förstå. Min smärta i fogarna som jag haft i snart två år kanske kan liknas något med din reumatism, men det är troligtvis inte ens liiiite i närheten. Fy för reumatismen säger jag! Jag kommer jag troligtvis snart vara "bra". Kanske du kunde kanske kunna byta reumatismen mot foglossning? Låter ju som en ganska bra deal tycker jag! Men om det nu inte går att byta så vill jag bara säga att jag ännu en gång inspireras av dig, din styrka och din positiva personlighet! Go Hannah!

tea sa...

Skönt att det känns bättre idag i alla fall. Lycka till med tentan!
Kram kram

nenna sa...

Jäklar vad imponerad och inspirerad man blir av dig gång på gång. Är det inte det ena så är det det andra.

Kram!

Jenni sa...

Vill tacka för dina fina ord på min blogg! Hoppas du hittade något stöd i en febegrupp, om ni sökte er dit. Själva går vi inte där längre.

Livet är ingen enkel väg att gå... Många många kramar till er!