lördag 16 april 2011

Massage

Helg är det, men det känns inte som helg i kroppen!

Jag var på massage igår och massören frågade mig hur mycket oro och stress jag bar på min axlar, hon sa "det finns ingen möjlighet för energi att passera igenom här så spänd som du är". Känns inte som att ens barns bortgång bara går obemärkt förbi, det fattas väl bara att det inte skulle märkas på min kropp! Så mycket sorg och bearbetning som jag varit tvungen att bearbeta det senaste halvåret hoppas jag att jag inte ska behöva göra mer under hela min livstid!



Så många spräckta drömmar!

Så många nya verkligheter som varit tvungna att tas in!!

Inte minst vad som är viktigt och betyder något i livet. Jag har redan nu flera saker och personer som jag beslutat att lägga betydligt mindre tid på!! Varför slösa bort betydelsefull tid på oviktigt bara för att man BÖR och SKA! Vem har sagt vad som BÖR och SKAS, vem bestämmer det?? Från och med nu ska jag själv bestämma det!!

2 kommentarer:

Sussie sa...

Hoppas din kropp och själ ska återhämta sig och hämta upp mer och mer och MER energi snart! Heja dig! Stora kramar

Ingrid sa...

Tycker du gör helt rätt i att prioritera bort allt du känner för som känns oviktigt i ditt liv. Det skulle vi nog alla behöva bli bättre på! Tänker ofta på dig, din familj och framför allt er lilla ängel! Kändes så konstigt och hemskt när jag för några veckor sedan kom att tänka på att Livia aldrig fick bli så gammal som Malte är nu. Många kramar!