onsdag 4 maj 2011

Min lediga dag

Jag är ju nästan alltid ledig (läs sjukskriven) på onsdagar! Så skönt, det är min återhämtningsdag!! Det är bara jag hemma och jag brukar bara ta det lugnt. Idag ska jag på massage och sen ska jag i och för sig iväg och plugga hos en kompis. Jag är inne på sluttampen på min projektledningsutbildning.

Ute snöar det, men mig gör det faktiskt ingenting! Naturen behöver regn så det behövs och eftersom det är maj månad behöver jag ju inte vara orolig att det blir långvarigt.

Ella sover hos morfar som vanligt tisdagsnatten. Vi har sådan tur som har världens bästa morfar. Han har gått ner i arbetstid för att vara mer med Ella, så onsdagarna är hon alltid hos honom. Det är jättekul för Ella och väldigt skönt för oss. För att orka vara bra föräldrar till Ella är det viktigt att hushålla med den begränsade energi som finns!

Vi väntar och väntar på att Livias gravsten ska komma nu! Jag är lika pirrig varje gång jag går till kyrkogården!!

2 kommentarer:

Ulrika sa...

Vi kan väl höras av och kanske ta en fika någon onsdagförmiddag?
Hoppas ni inte behöver vänta så länge till på att gravstenen ska komma på plats. Den kanske är på plats i skrivande stund? Kram Ulrika

Unknown sa...

Ja, det gör vi! Jag blev fortsatt sjukskriven mina onsdag så jag kommer vara "ledig" onsdagar maj och juni i vart fall!! Nä, stenen har inte hunnit komma ännu, men jag väntar och väntar och varje dag jag går till graven tänker jag "idag finns den där". Men det kan inte dröja många dagar till nu! Kram