måndag 6 juni 2011

Sex år sedan Jonas blev en Brorsson

Idag har vi bröllopsdag. Den dagen är alltid lite speciellt. Året 2005 och 2006 hände det så himla mycket, men nästan allt var av det lyckliga slaget.

Det började egentligen redan 2004 med att Jonas och jag förlovade oss på nationaldagen. Året efter så gifte vi oss en solig och härlig dag på Fredriksbergs herrgård (veckan innan slutförde jag min magisterexamen, en påbyggnadsutbildning efter min ingenjörsexamen). Inte visste jag då att jag var gravid dessutom! Ella var inte planerad så jag fick det bekräftat flera månader senare att jag verkligen var gravid (hade misstänkt det eftersom jag kände mig så trött och illamående men eftersom jag är så lurig och har min mens i början av graviditeter så visste jag först långt senare). Under bröllopsmiddagen och på vår resa som vi åkte på redan dagen efter budade vi på det hus som vi nu bor i. I februari 2006 hade vi flyttat in i vårt nyrenoverade hus och fick världens finaste Ella. Snacka om år, känns som en berättelse som man bara läser om i böcker, men så var det!! Ibland lyser verkligen livet mot en!

Idag blir det fin middag för bara Jonas och mig på restaurang (bara vi lyckas få barnvakt när mina föräldrar inte är tillgängliga för en gång skull)!

Slog mig igår att livet är så olika, läste en annan blogg som jag följer som just på vårt datum för att fira vår bröllopsdag har det extra tufft för att deras fina flicka tog ifrån dem denna dag. Mina tankar är hos er idag också!! Kram

1 kommentar:

Ingrid sa...

Grattis till er båda!! Hoppas ni har en riktigt mysig kväll tillsammans, det är ni värda! Kramar