tisdag 23 november 2010

Bra dag idag

Idag, och faktiskt, även igår var bra dagar! Så skönt att det känns lite lättare vissa dagar, det ger hopp om att framtiden kommer vara ljus igen även om inte lilla Livia är med. Känner lite glädje inför den nalkande julen och har börjat fundera på lite renoveringsprojekt här hemma vilket känns som väldiga "friskhetstecken", det är ju sådant som jag brukar fundera och drömma mycket om. Sen kanske jag inte kommer realisera dessa drömmer, som jag har just nu, eftersom ekonomin är i botten. Tur att jag har pappa, mamma och svärföräldrarna som lovat att hjäpa till ekonomiskt, annars vet jag inte hur det skulle gå.

Vädret just nu är riktigt grått och trist, har regnat nästan konstant i fem dygn. Men mig gör det inget, är nog precis tvärt om, jag tycker det är skönt att vädret är dåligt. Känns ofta väldigt jobbigt när folk pratar om hur hjärligt deras liv är, till exempel att de på facebook skriver att "åhh, vilket härligt väder, idag ska jag ut på en underbar långpromenad" eller "äntligen härliga fredag, i helgen ska vi göra...." och så vidare. Det blir så tydligt då att alla andras liv liksom går vidare medan mitt på många sätt står still. Nu när det är dåligt väder kommer inte dessa kommentarer lika ofta utan folk tycker lite synd om sig själva och det gör att jag känner mig mindre ensam i min sorg, tristess och ledsamhet.

Igår var vi hos psykologen igen, nästan varje gång jag går därifrån är det med lättare steg än när jag gick dit. Hon får mig att känna hopp om att livet kommer att gå vidare. Vi benar också ut sådant som känns akut jobbigt och hon kommer med god råd så att vi lite lättare kan reda ut vår vardag.

Nu när jag för en gång skulle mår rätt så bra ska jag försöka att studera. Jag har tenta om två veckor, känns som ett skämt men jag ska se om jag kan få in lite. Ska nog gå dit och se om jag kan pricka in så många svar att jag i vart fall får godkänt. Hade tenta en vecka innan Livia dog, då fick jag en femma på tentan, så kommer det inte bli nu men jag kan ju försöka att bara klara tentan. Om jag gör det kommer jag att vara mer nöjd än vad jag var vid förra tentans resultat, detta skulle vara en större seger....

Inga kommentarer: