tisdag 16 november 2010

Idag är en bra dag, om det nu finns sådana!

Idag har livet faktiskt känts rätt ok. Har haft lite mer energi också, har varit på biblioteket och försökt att koncentrera mig lite på mina studier, inte lätt men bättre än förra gången som jag försökte. Ska göra ett nytt försök imorgon! Har både lämnat och hämtat Ella, varav jag gick och hämtade henne. Båda gångerna var jag förbi Livias fina grav. Det ligger så många fina blommor där ännu och nu när det är kallt kanske de klarar sig hela veckan utan att bli fula. Nu har jag och Ella också gjort en blåbärspaj som står i ugnen. Morfar ska antagligen komma förbi i kväll så Ella ska bjuda honom. Själv har jag möte med barnfilmsklubben, det brukar vara trevligt och mysigt, men allt blir såklart lite jobbigare som det är nu. Speciellt eftersom det är flera av dem som jag inte träffat sedan Livia dog. Förra gången som vi hade möte var lilla stumpan med och fick jättefina presenter, kläder som hon dessvärre aldrig hann att använda!

De senaste dagarna har tårarna runnit hejdlöst vilket varit både jobbigt men också skönt. Det är jobbigt eftersom de kommer helt okontrollerat, till exempel bara kom det helt plötsligt när jag var på Maxi av ingen anledning. Sen är det också skönt för det är befriande och Livia känns väldigt nära när jag gråter. Idag har det inte bara runnit, bara när saker gått emot mig. Behövs så lite för att jag ska börja att gråta som att jag inte får upp en burk eller att jag tappar något eller är sen till något.

Jag håller på att skriva min berättelse om Livia som jag ska lägga in här när den är färdig, kan vara skönt att ha allt nedskrivet! Men det kommer...

Inga kommentarer: