måndag 21 mars 2011

Fem månader sedan du så hastigt lämnade oss!

En tid som känns både superlång men som också gått väldigt snabbt. Tänk det har redan gått fem månader sedan allt det hemska hända. Så många olika känslolägen som varit sedan dess. I början var nästan allt jobbigt, men idag är nästan allt bra igen. När någon fråga hur jag mår kan jag nästan inte med att tala om att "Jag mår bra!" det känns så konstigt. Inte kan jag väl må bra? MITT BARN HAR JU DÖTT! Men det är faktiskt så, jag mår bra stor del av tiden igen.

Räddningen är och var ELLA, ELLA, ELLA, Jonas, mamma, pappa, några vänner och möjligheten till nystart på jobbet!

Jag satte mig faktiskt och skrev ett brev till Ella för någon dag sedan. Hon förstår nog inte idag, men förhoppningsvis förstår hon i framtiden hur mycket hon hjälpt mig, hur hon fick mig att orka, hur hon gjorde livet ljust i allt annat som var så mörkt!

Jag är också så glad att jag fått göra en nystart på jobbet. Jag vet inte om jag orkat gå och sätta mig på min gamla kontorsstol och gjort mina gamla sysslor. Jag vet ju inte alls om jag får vara kvar på min nya avdelningen. Men jag hoppas, annars kommer det nog bli lite svårare igen. Nu går jag med lätta steg till jobbet, något som jag aldrig trodde skulle kunna ske efter allt som varit, men det gör jag. Mina nya arbetsuppgifter påminner inte alls om det som varit och det är spännande, vilket gör att jag ser fram emot allt nytt!

3 kommentarer:

Ingrid sa...

Vad fint med ett brev till Ella! Det kommer hon alldeles säkert uppskatta när hon blir äldre. Jag håller mina tummar för att du ska få fortsätta trivas på jobbet!!
Tänker på er alla fyra ofta!
Kramar

nenna sa...

Tiden har verkligen gått fort här, det känns inte alls länge sen vi fick veta den hemska nyheten.

Vad fint för Ella att kunna läsa om hur hon hjälpte dig, när hon blir äldre.

Är lite nyfiken på vad du pysslar med på jobbet nu, när du säger att det inte alls är likt det du gjorde innan.

Kram!!

Mamma sa...

Det känns skönt att ni tycker att jag har hjäipt och kunna stötta er efter Livias bortgång.Det har varit bra för min bearbetning också.

Kram Mamma

Det var fint med det lilla brevet du har skrivit till Ella.Det blir bra för henne i framtiden.

Mamma


Jag är glad att du är så glad när du åker till arbetet.Jag har varit väldigt orolig inför detta.Hoppas att du får stanna kvar på den här avdelningen.

Kram Mamma