tisdag 15 mars 2011

Mer ork - mer jobb

Idag har jag varit hos min fantastiska läkare igen. Han är en såndär fin och bra person! Vi har kommit överens om att jag ska börja arbeta mer nu. Från nästa vecka ska jag börja på 50 procent och bara två veckor efter det ska jag prova 75 procent. Det känns jättebra! Jag skulle vilja arbeta mer nu, känns som att jag bara sitter i bilen fram och tillbaka till arbetet. Däremot skulle jag vilja arbeta på 75 procent lite längre tid!

Jag har fått ett så stort behov av att vara själv sedan allt med Livia hände. Jag känner faktiskt inte igen mig själv. Tidigare har jag inte alls velat vara för mig själv och nu bara njuter jag av att komma hem till ett tomt hus och  ha tid för mig själv. Låter kanske lite asocialt, men jag tycker att det är skönt! Jag har tidigare inte tyckt om att jag inte gillat att vara för mig själv.

P grund av det ökade behovet av egentid så hoppas jag att jag inte ska behöva gå upp på 100 procent så snabbt (men vem vet, behovet av egentid kanske kommer minska igen)! Jag behöver kommer hem och både Jonas men framför allt Ella är borta, så jag kan få min egen tid och hämta ny kraft och ork! Mitt nya behov tror jag beror på att som jag varit med om under mindre än ett år, allt detta måste bearbetas och reflekteras över. Jag behöver min egen tid för att få tänka på det som varit och det som kommer framöver. Och framför allt behöver jag tid för att få vara med dig Livia, om så bara i tanken!!

1 kommentar:

nenna sa...

Härligt att höra att det går bättre med jobbet och orken. Kram!