torsdag 9 december 2010

49 dagar och ett obduktionssamtal senare...

Idag är det precis sju veckor sedan du så hastigt lämnade oss. Vi har träffat läkarna igen och de har berättat vad obduktionen visade.

De går inte riktigt att säga vad som var det ytterst avgörande när Livia dog, men man upptäckte ett ytterligare hjärtfel på Livia vid obduktionen. När jag frågade om varför de inte upptäckt det tidigare fick jag till svar att det inte ingår i det vanliga rutinmässiga hjärtkontrollerna. VA, vad menar ni nu??? Vad då inte ingår i "vanliga" hjärtkontroller? Livia hade flera fel på sitt hjärta som opererades när hon var en vecka gammal, hur kan man då tycka att man bara ska göra de rutinmässiga vanliga kontrollerna, min dotter dog??????????????? Dessutom hittade de en dubbelsidig akut lunginflammation och förkylning i största allmänhet och det tillsammans med hjärtfelet blev för mycket. Men jag var ju på sjukhuset så sent som tolv timmar innan vi åkte in akut för att jag just misstänkte att hon hade just påbörjan till lunginflammation och blev hemskickade, efter lite inhalering av Betapred, som ungefär "orolig mamma".

LIVIA DOG, LIVIA DOG, LIVIA DOG bara ekar det i mitt huvud!

Inga kommentarer: