tisdag 14 december 2010

jobb, jobb,jobb

Jag vill bara kunna sörja och ta hand om mig själv. Men det är så många andra saker som ligger och stör. Jag blev lovad redan i våras att jag skulle få en ny tjänst. Sen blev det helt plötsligt indraget, vilket var en superbesvikelse från min sida. När jag gick hem på föräldraledighet så sas det igen att när jag kom tillbaka skulle jag kunna räkna med en ny tjänst, så jag plockade ihop mina saker så att de kunde flyttas till en annan avdelning när jag kom tillbaka till min nya tjänst. Nu kommer jag vara tillbaka mycket tidigare än planerat, inget jag på något sätt önskar.

Pratade direkt efter Livias bortgång åter igen med jobbet om att jag inte vill tillbaka till min tjänst. Detta beror på att jag har varit på min avdelning så många år och jag känner mig färdig med de jag jobbat med, jag har gjort allt och känner att jag inte kan utvecklas mer eller kan ge lika mycket energi i den tjänsten som man kan när man är ny. Dessutom känns det outhärdligt efter det som hänt att stå och prata inför journalister, skolklasser, politiker eller andra enheter på företaget.

MEN DET HÄNDER JU INGET..... Jag går och oroar mig för hur det kommer att bli och känner att allt blir så mycket jobbigare på grund av att jag inte får någon hjälp med detta. JAG VILL FOKUSERA PÅ DET SOM ÄR VIKTIGT; ATT GÖRA MIG SJÄLV SÅ HEL IGEN SOM MÖJLIGT, inte vad jag ska göra när jag kommer tillbaka till jobbet, eller känna mig tvingad till något som jag själv känner är väldigt pressande.

3 kommentarer:

Sussie sa...

Men du ska väl inte tillbaka än? Stressa inte för det nu. Usch, förstår ändå mycket väl din oro!

Unknown sa...

Nja, det ska jag väl inte. Inget bestämt ännu, men hade försäkringskassan fått bestämma skulle jag väl ha börjat arbeta dagen efter Livia dött. Jag vill i vart fall gärna få det klart vad jag ska göra för att kunna förbereda mig för den dagen.

Anna L sa...

Hej Hannah,
Håller med Sussie om att försöka att inte stressa tillbaka till jobbet om du kan. Det brukar ju slå tillbaka i efterhand.

Jag vet inte alls vad du har för önskemål om jobb, men jag kan iaf informera om att det finns ett vikariat ute hos oss på inköp. Säg bara till om du vill att jag skickar dig annonsen.