onsdag 1 december 2010

Livia, jag och Johnossi = magiskt

Några dagar innan Livia dog var vi i Norrköping. Jag är så glad att vi kom iväg!! Jag var tveksam till att åka för det var ingen hemma som ville vara barnvakt åt lilla Livia. Det var egentligen bara min mamma som hade Livia själv, de gick på promenader och mös ofta tillsammans. Men jag förstår att omgivningen tyckte att det kändes oroligt att ha Livia. I och för sig var hon som vilket annat barn som helst bortsett från den första månaden men jag var alltid lite orolig för Livia (vilket jag i efterhand förstod att jag hade fog för). Något jag inte känner igen hos mig själv, jag är inte så orolig som person. Hur som, det var ingen som ville ha Livia själv under ett dygn. Vi bestämde därför att ta med henne till Norrköping. Vi åkte dit och hade en supermysig helg, den bästa vi hade tillsammans med Livia och Strandbergarna.

Vi skulle gå på Johnossi på fredagskvällen. Jag var osäker på om jag skulle kunna se dem spela eftersom Livia var med. Jag frågade vid ingången om det var ok att hon följde med in med hörlurar men fick dessvärre ett negativt besked. De såg väl att jag blev väldigt besviken och när jag berättade varför hon inte kunde lämnas hemma förstod de nog.... Livia och jag såg konserten som VIP-gäster. Vi fick sitta uppe på en läktare i mörkret och titta ner på Johnossis fantastiska konsert med folkhavet hoppandes nedanför. Det var magiskt, inte kunde jag då tro att Livia skulle vara död sex dygn senare!!!

1 kommentar:

Hannah sa...

Vill åka på Johnossi igen, hoppas att de har någon turné snart igen!