onsdag 15 december 2010

Den första stjärnan är du Livia

Ja, det tycker i vart fall din storasyster. Idag sprang hon fram till fönstret och tittade ut när de sa något om stjärnor på TVn. "Mamma, den första stjärnan lyser nu och jag ser att det är Livia". Jag svarar att det också är den finaste stjärnan men att jag önskar att hon vore här inne hos oss. Ella fortsätter "Ja, men jag kan faktiskt se genom väggen och det kan nog Livia också så hon är nog här". Detta berättade hon sen för mormor när hon kom och Ella blev mäkta glad när mormor berättade för henne att hon precis varit vid Livias grav och också sett Livia-stjärnan och så sa mormor "Ella, jag följde efter stjärnan och den ledde mig vägen hem till dig, så Livia är här ovanför dig och ser efter dig".

Jag hoppas att det är så, att du lilla gumman finns där ute någonstans. Det är så svårt att tänka att du inte alls finns längre, även om det faktiskt är så jag ser det, att det inte finns något liv efter döden. Jag hoppas i vart fall att jag har fel så att du finns där någonstans.

Jag undrar egentligen om "forskningen" om vad som händer efter döden går framåt. Jag menar hur många andra saker runt omkring oss trodde vi aaaaldrig skulle gå som vi idag fnissar åt. Så borde det ju kanske kunna vara med "forskningen" om livet efter döden också. Men samtidigt är ju såååå många människor troende så det är väl näst intill förbjudet att forska om, för tänk om man skulle komma fram till att det inte finns någon gud, vad skulle hända då med alla troende????????

Jag har i vart fall en helt annan syn på döden idag. Tidigare har jag varit rädd för att dö, nu är jag mer undrande och kan känna att det kommer att bli spännande den dagen när det är dags. Kommer jag då att få träffa min Livia, väntar du då på mig Livia??? Älskar dig i vart fall till himlen och tillbaka igen, nu och för alltid. Och jag hoppas så att vi syns igen!!!!!

Sov gott den starkaste, finaste stjärnan på himlen, min och Ellas lilla Livia!!!

6 kommentarer:

nenna sa...

Väldigt fint skrivet Hannah! Jag är en av de som tror på ett liv efter döden och är bombsäker på att hon väntar på dig tills ni träffas igen, för de kommer ni att göra.

Anonym sa...

Hälsa till Ella att jag också såg en extra vacker och klart lysande stjärna igår kväll.
Kram Malin

Sussie sa...

Tårarna rinner. Det du skriver är så otroligt fint, men ack så sorgligt. Jag är av tron att våra änglar finns runt om oss. Jag har upplevt det själv. Tanken är att jag ska till ett medium efter årsskiftet. Kommer ni ner, kanske du är sugen på att hänga på ;) Stora, stora varma kramar

Unknown sa...

Nenna, jag hoppas att du har rätt. Malin, jag ska hälsa det till Ella imorgon, då blir hon glad! Sussie, ja, vi funderar starkt på att komma neråt när det passar er och oss. Hur som tror jag inte på medium och om jag mot all förmodan skulle våga mig dit, vad händer om man får en kontakt, måste jag i så fall flytta ihop med mediumet eller tvinga den att träffa mig varje dag. Hur får man nog om man får kontakt???

Unknown sa...

Så fint du skriver om din sorg Hannah. Det är så sorgligt och svårt att sätta sig in i hur det måste vara för er att gå igenom allt detta. Tänker på er ofta. Den finaste stjärnan är med er!
Kram Johanna E

Sussie sa...

Haha, Jonas kanske måste skola om sig då?!