tisdag 25 januari 2011

Det är verkligen inte lätt att ha en egen ängel!!

Därför låter det SÅÅÅÅ fel i mina öronen att någon levande är en ängel....

Jag såg i en födelsedagsannons i tidningen för några dagar sedan att det stod:

Grattis X på två-årsdagen, vår ängel...... Hur kan man skriva så??? För mig känns det som att "du skulle bara veta hur svårt det är att älska en ängel" och "vad glad du ska vara för att du slipper ha din fina dotter/son i himlen (om det nu finns någon sådan)"

Jag kanske, kanske, kanske hade kunnat skriva så innan (eller nä det skulle jag inte skrivit, möjligtvis sagt). Jag kunde i vart fall tidigare säga om någon var extra snäll att "du är en ängel". Men nu skulle jag nog inte kunna säga så, det har liksom fått en helt ny innebörd!!! Änglar är fina (och du, Livia, är min allra finaste ängel) men jag skulle själv inte vilja bli kallad för ängel. Jag lever nu, och om jag blir en ängel i framtiden vet vi inget om (den tiden kommer tids nog), men just nu är jag här och vill inte vara någon annanstans!!

Jag önskar varje dag, varje timme att du inte var en ängel Livia, utan här med mig!!

2 kommentarer:

Sussie sa...

Nä 2010 gav ordet ängel en helt ny innebörd. Tyvärr. Men det är ett otroligt vackert ord. Kramar om här långt ifrån

nenna sa...

Sussie har rätt, ordet fick en ny innebörd 2010.