lördag 8 januari 2011

Julfest, undrar om jag kommer att våga mig dit!!

Jaha, idag är det dags för jobbets årliga barnjulfest. Jag har fått biljetter men inte tänkt så mycket på det. Vi brukar ju gå med Maja-Lotta, Anders, Sixten och Sigvard, men i år så ska inte Maja i vart fall gå. Jag vet att hon berättade för mig att hon skulle på en inspirationsdag för sitt makup-intresse, och så såg jag på FB idag att hon skulle iväg på det. Det var då jag kom på att "SHIT, DET MÅSTE VARA BARNJULFESTEN IDAG".

Tror faktiskt att jag blev mer orolig än vad jag känner att det ska bli kul. Är ju så många som man känner där men som man inte träffat eller pratat med sedan Livia så hastigt lämnade oss. Kan ju faktiskt till och med vara så att vissa som är där inte vet att Livia inte lever längre. Tänk om någon frågar var jag har "lillskruttan", vad gör jag då??? Eller vad ska jag göra när de flesta bara är som vanligt och inte låtsar om som att det hänt?? Träffade så sent som igår en arbetkollega som jag jobbat väldigt nära och varit väldigt förtrolig med under flera år som bara hälsade och gick förbi OCH JAG VET ATT HON MYCKET VÄL VET VAD SOM HÄNT (om inte annat på grund av att hon bara gick förbi, vi brukar alltid prata mycket).

Jaja, jag ska försöka att ta mig dit i vart fall. Det kommer nog att kännas bättre efteråt. Vet att jag i vanliga fall brukar vara helt slut efter att vi varit på julfesten på grund av allt stim, men i år kommer jag väl vara nära bristningsgränsen av trötthet. Eftersom jag inte hade koll på att det var idag heller så har vi bjudit hit familjen Strandberg ikväll, jag kommer ju att vara helt slut, men i och för sig, dom känner vi ju så väl så då behöver man ju inte "göra sig till", de fattar ju att det varit en superjobbig dag.

Inga kommentarer: