lördag 15 januari 2011

VI ÄR PÅ GÅNG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! TJOOOHOOOO

Det känns som att vi är på gång! Vi har tagit oss igenom det värsta.

VI GJORDE DET!!!

 Det där som jag för bara två månader aldrig trodde skulle ske!!! Visst, vi har också lång tid kvar att gå men det värsta är gjort. Jag mår liksom nästan alltid bra igen! Jag har börjat tänka "vanliga" tankar så som städning, laga mat, leka med Ella, jobb och så vidare.

Vi var hos psykologen igår och jag måste faktiskt få skryta lite, men jag skiter faktiskt i "jante". Hon sa att hon var så imponerad av den resa som vi gjort sen Livia dog. Hon sa att det är så många saker som ni gjort så rätt. Ni har tagit tag i era problem, inte stuckit huvudet i sanden. Ni har stannat upp och bestäm er för att "även om det gör ont, så ska vi ta i det nu, inte sen för då ska vi må bra istället". Vi hoppade, fast vi egentligen inte vågade!! Psykologen sa att "ni har öppnat er för omgivningen, så att de har kunnat hjälpa er". Ni har kunnat kommunicera så bra tillsammans (alltså Jonas och jag). Ni har haft många omkring er som förstått att ni måste få deras hjälp för att kunna bli hela igen. Åter igen, ni som varit där TACK SÅ JÄTTEMYCKET!!

Även om jag förstår att det kommer jobbiga dagar även framöver så är det så skönt att ibland känna att det värsta är gjort och vi klarade det!!! Vi kommer att klara detta. Det ger liksom självförtroende att känna att det fram till nu i vart fall har gått så bra!

12 kommentarer:

nenna sa...

Åh, vad glad jag blir för er!!

Sandra sa...

Blir så glad av att läsa detta! Hurra för er!

Marie S sa...

Vad roligt det är att läsa detta inlägg! =)
Kram Marie

Familjen Holme sa...

Vilken fin blogg du har Hannah! Så glad att läsa det senaste inlägget, att ni tagit er över det värsta.

Du sökte bloggar skrev du på FB, jag semesterbloggar på holmekollen.blogspot.com om du vill läsa...

Stor kram till dig!
//Hanna

Johanna sa...

Hej Hannah! Nu har jag läst och läst och fällt några tårar med. Härligt att läsa det här senaste du skriver :) Skryt så mycket du bara vill! Underbart att ni hoppade fast ni inte vågade! Härligt att läsa om allt stöd ni har fått. Du skriver många kloka saker, jag önskar jag var lika klok som du :) Var ligger Livias grav förresten? Jag skulle vilja gå dit med Alfons nån gång.Stor kram från Johanna

christel sa...

Det värmer i hjärtat att läsa att ni känner så!
Kramar Christel

Ingrid sa...

Får gåshud av att läsa detta! Skryt på så mycket du vill, det har du all anledning att göra!!

Sussie sa...

Du är bra du! Ni är bra ni! NJUT och SKRYT! Kramar

Emelie sa...

Skönt att läsa ditt senaste inlägg, ni förtjänar verkligen att få känna er stolta. Tog ett tag för mig att hitta hit (man hamnar onekligen lite utanför utan FB), men nu är jag här och kommer fortsätta läsa!
Kram kram ... Emelie

Maria N sa...

Skönt att höra att det börjar att lätta lite i era hjärtan. Fortsätt att känna er stolta! Kram Maria

Ulrika Hagman sa...

Va skönt att läsa att det känns lite lättare!
Blir så berörd av att höra/läsa om allt som har hänt er. Det måste vara skönt för er att få bekräftat att erat mod o handlande ha gett resultat! Kram Ulrika

Jenny S sa...

Så härligt för er!!! Det var var kul & prata med er i söndags på vår "spontanträff"!
Du har alltid varit bra på att prata om dina känslor & det har nog hjälpt dig & även Jonas massor i er sorg, precis som du skrev!
Många kramar