lördag 8 januari 2011

Nu var det gjort, jobbets barnjulfest!!

Jaha, nu var det gjort/avklarat eller vad man nu ska säga!! JOBBETS BARNJULFEST!! Och jag gjorde det, jag tog mig dit!!! Var så tveksam men nu känns det ju skönt att jag har gjort det i vart fall. Sitter här nu, precis hemkommen, och känner att det darrar i kroppen, antagligen på grund av att spänningarna som jag byggt upp hela dagen släpper. Hade tur så att en annan änglamamma frågade om jag ville ta följe på dem, annars tror jag faktiskt att jag helt ärligt hade ballat!! Tack så mycket Karin för att du fick mig att klara av denna milstolpe!!

De flesta låtsar ju såklart som att allt är som vanligt och försöker ju att bara hälsa eller kanske till och med att låtsas som att de inte såg  mig. Men samtidigt förstår jag, kan ju tänkas att de runt omkring tänker att "när jag väl har tagit mig dit så kanske de inte ska påminna mig eller säga något om det som hänt eftersom det finns en risk att jag skulle bryta ihop". Men sen var det faktiskt några som verkligen kom fram som jag inte pratat med, och det var både modigt och snällt av dem. Det är ju så att på grund av att många undviker mig så har ju min bekantskapskrets minskat radikalt, det är nog faktiskt så att merparten av de som jag brukar hälsa på och stanna och prata några ord med inte gör det längre!!

Nu är det gjort i vart fall, så nu ska jag bara försöka att njuta av tanken på att

JAG KLARADE DET!!!! 

1 kommentar:

Karin C sa...

Jag är så glad att ni orkade följa med oss, jättetrevligt och mysigt!